Måluppföljning kvartal ett 2015

Överlag går det rätt bra och jag är glad att jag har dessa mål då de hjälper mig att fokusera på saker jag vill göra.

Göra mig själv lycklig
Check. Jag mår så himla bra och har tagit en massa beslut senaste månaderna med lyckan i fokus.

Ge min kropp bättre näring
Kanske att jag blivit lite bättre på det här. Har läst på lite och fått bättre koll på vilken mat som innehåller vad. Mer frukt och grönt måste infinna sig.

Dansat ordentligt 5 gånger
Har vart ute en gång. Den kvällen var ju en av de bästa danskvällarna i mitt liv så jag fick verkligen mersmak men trots det är det svårt att få till detta mål. Kämpa!

Leda IOGT-NTO:s varumärkesarbete
Är i full gång. Kunskapsinhämtning är gjort, utkast varumärkesplattform och kommunikationsstrategi är ute på remiss och implementeringsplanen ska snart formuleras

Genomföra 120 friskispass
31 pass registrerade och sprungit fem gånger. Behöver göra 30 pass/kvartal så jag får ligga i. Under mina resor blir det ju inget alls och i sommar och jul lär det gå ned. Ändå ruggit nöjd med mig själv, att göra 2-3 träningspass/vecka sen i juli är en mängd och regelbundenhet under längre tid min kropp aldrig upplevt tidigare. Det är de där endorfinerna som gör det.

Inte ha ont i knät
Check. Har i princip inte ont alls. Gick hos sjukgymnast och tränade extra styrka dec-jan och det verkar som att detta var det enda som behövdes. Visst känns det ibland men här om dagen sprang jag 7,5 km helt smärtfritt. Det har inte hänt på flera år

Ha 25 utlandsresedagar av semestrande karaktär
8 dagar hittills. Fyra hela dagar i alperna och fyra dagar i Tanzania under det första kvartalet. Hela tanzaniaresan ger ju ett gäng och en och annan weekend ska jag väl lyckas styra upp i höst

Göra alkoholpolitisk skillnad
Kan inte se några tydliga avgörande resultat än men jag har god kontakt med vår folkhälsoministers sakkunnige och mina medarbetare gör ett strålande jobb. I det lilla händer det saker hela tiden.

Se över min privatekonomi
Har fixat mer rabatt på mina lån och bokat in ett möte med en annan bank när jag kommer hem från Tz. Just nu tjänar min bank alldeles för mycket pengar på mig och mitt sparande är inte särskilt strategiskt.

Styra upp min hall
Check. Spegelskjutdörrar är uppsatta tack vare min far och hyllplan sitter uppe. Utnyttjar den inte riktigt maximalt än och måste byta lampa så en inte blir bländad varje gång en rör sig i min hall.

Bonus: bli kär
Check. Tveklöst. Får återkomma om detaljerna. 🙂

3 thoughts on “Måluppföljning kvartal ett 2015

  1. Ping: Måluppföljning kvartal två | levlivetmedlinda

  2. Ping: Måluppföljning kvartal tre 2015 | levlivetmedlinda

  3. Ping: Måluppföljning kvartal fyra 2015 | levlivetmedlinda

Kommentera

