Festfixarna till Lina som fyllde 40

I somras tog jag och Sofia på oss att vara festfixare till vår vän Lina. I lördags dundrade det in 60 kalassugna personer på Tollare Folkhögskola och firade denna fantastiska människa!

And it goes like this:

Klev upp vid 9, hämtade bilen och storhandlade med Sofia
bild 9
En av två vagnarbild 1
Sofia skalade morötter för ett helt kompani…bild 4…och jag vispade om möjligt ännu mer grädde. Enligt receptet skulle det vara 6 liter för 60 personer. Efter fyra liter gav jag mig. Vi kan så här i efterhand konstatera att all grädde inte gick åt. 

Vid 18 skulle festen börja och vid 17 började jag och Sofia känna oss måttligt stressade. Då trillade den ena efter den andra folkrörelsemänniskan in och bara styrde upp. Dekorerade, drog kablar, dukade fram, tände ljus. En kan alltid räkna med sin folkrörelse och det är så himla fint!bild 3
Lina och gästerna möttes av en storslagen entré…bild 2
…och det fanns en spexig fotohörna för att föreviga alla vackra gäster 
bild10
Det blev dags för Levande tipspromenad och Joyce och Samuel vann ”Mest seglivade” genom jägarvila. Det var ett tufft motstånd!bild 6

Nästa gren var käka upp ett äpple på ett snöre ihop. Jag var snäll och satte tre sambopar mot varandra, de har ju delat saliv förr. bild 8Så kom discot igång och tre herrar spontandansade As long as you love me till Linas stora förtjusning. Tack för fantastiskt framträdande Jonas och Robert x2. bild 7Vid midnatt var det dags för dag ett på Februariplankan. Vi stod i 20 sekunder, sista februari ska vi klara fyra minuter. 

Jag stod och dansade jag inser att folkrörelsen tänker leverera igen. Någon plockar lite koppar, en annan torkar bord. Discot fortsatte så länge det var möjligt och i ett nafs var tollare återställd till sin vanliga Folkhögskola igen.

Stort tack till alla som kom på festen, både som gäster och medhjälpare. Mest av allt, tack Lina för att du möjliggjorde att så mycket folk fick träffa varandra!

 

Kommentera

