Jag längtar efter Almedalsdrinken!

Jag har inte ens druckit Almedalsdrinken än. Hur är det möjligt?!? Jag börjar bli desperat! Känns konstigt och fel, inte som det brukar. Ska åtgärdas som first thing när jag landar på söndag.

De två tidigare åren har jag ju varit med och valt ut vilken smak den ska ha och blandat den 10 gånger själv innan själva Almedalsveckan. I år är jag inte längre Almedalsdrinksgeneral (en av mina självutnämnda titlar jag är mer nöjd med genom min nykterhetskarriär) men är fortfarande oerhört stolt över vad alla organisationer som står bakom den ha åstadkommit. Vi har flyttat en av de starkaste normerna.

Vi har gått från ett rosédränkt Almedalen. 2005 genomfördes det första alkoholfria minglet av IOGT-NTO. Några år senare var alkoholfria mingel som fenomen med och slogs om att bli hetast i Almedalen och 2012 när vi lanserade Almedalsdrinken blev den hetast i Almedalen utsedda av Westander. Alla trendspaningar jag sett säger att alkoholfritt kommer dominera veckan. Känns coolt att ha varit med och skapat denna resa!

Har spanat in listan över vilka arrangemang som kommer servera den i år. Det är inget dåligt gäng: Feministiskt initiativs mingel, Studentmottagningen, LSU:s mingel och Överenskommelsens mingel. Den kommer efterfrågas på restauranger och vara det självklara alkoholfria valet. Almedalsdrinken2014

Kommentera

