Jag är kommunikation- OCH påverkanschef

Jag har fått ett nytt jobb, eller mitt gamla jobb som verksamhetschef övergick efter omorganiseringen till att jag blev biträdande generalsekreterare som sedan fick ett tillägg som tf kommunikationschef (minus ansvar för det internationella) när Sofia slutade för att efter flera samtal och resonerande tillsammans med min chef Peter till slut resultera i att jag från och med första maj är kommunikation- och påverkanschef på fantastiska IOGT-NTO. Det betyder rent praktiskt att kommunikation- och påverkansavdelningarna slås ihop och att jag leder den avdelningen med totalt 13 medarbetare.

Insikten om att jag inte bara är vikarierande chef utan faktiskt är chef på riktigt och så länge jag vill (så länge jag inte tabbar mig fullständigt eller tröttnar totalt) har kommit smygande och på ett sätt har jag nog inte fattat det än. Tänker att det blir fullt uppenbart efter valet då vardagen på jobbet kommer igång igen, just nu känns det som att allt vi gör är tillfälligt och på undantag.

Om jag ändå ska försöka beskriva hur det känns så finns det en filmscen som förklarar bra. Jag känner mig som Sarah i Love Actually (hon som har en sjuk bror och är tokig i en snubbe på hennes jobb) när hon kommer hem till sig efter att ha varit på dejt med Karl. Karl står i hallen och hon går runt hörnet och ger ifrån sig ett tyst euforiutbrott. Så har jag känt mig i omgångar eftersom det ju har gått ett ganska bra tag sen jag och Peter kom överens och det blev helt officiellt.

Accent har skrivit en kort notis

One thought on “Jag är kommunikation- OCH påverkanschef

  1. Ping: Varumärkesplattformen är antagen (sing Hallelujah)! | levlivetmedlinda

Kommentera

