Oplanerad Stockholmshelg

Konsten för mig att klara av att leva ett så fullspäckat liv som jag gör (både vad gäller jobbet med hög arbetsbelastning och aktiva helger, ofta på resande fot) är mina oplanerade Stockholmshelger. Dessa behöver inträffa ungefär en gång i månaden. Denna helg har varit en sådan. Ägnade fredagen åt Historieätarna nr 2. Ett tema, ett diskussionsämne, fyra inbjudna gäster som inte känner varandra och mat som lagas ihop. Vikingatiden, globalisering, Fredrik, Jens, Katarina och Christian samt vildsvinskorv, rökt renhjärta, rotsaker och äpplen/rabarberbitar doppade i honung och frön.

Lördagen ägnades till shopping med Lisa, på kvällen så jag och min kära Özz Nûjens Statsminister. Måååånga skratt och flera politiska perspektiv som var bra och utöver det många politiska åsikter som föll mig i smaken. Avslutade på Statshuset där det var Stockholm kulturnatts efterfest. Jag fick dansa bugg med den bästa och livet var fantastiskt.

Sovmorgon, första avsnittet av six feet under, prommis till vasastan, lunch och sen fick jag för mig att jag skulle springa hem. Ångrade mig kraftigt under kilometer tre-fem och älskade mig själv mer än vanligt i badet efteråt. Insåg hur dålig kondition jag är i och slutsatsen är att springning måste bokas in tydligare i schemat.

Sitter nu hemma och väntar på att darling ska komma hem, ska fördriva tiden med att spela dataspel. bild 4
I torsdags var jag förresten på Systembolagets årsstämma med tillhörande middag. Kenneth Bengtsson blev ny ordförande. Jag berömde Maria Larsson för den höjda alkoholskatten och njöt av en fantastisk måltid med tillhörande magisk dryck.bild 1Två av inköpenbild 3 Inne i Statshuset, galet mycket guldig mosaikbild 2
Jag ligger slutkörd på klippan hemma i Alvik. Fantastiskt nu efteråt, då helt sjukt jobbigt pga dålig form, täppt näsa och värmen

2 thoughts on “Oplanerad Stockholmshelg

Kommentera

