Tf Kommunikationschef

I onsdags blev jag tillförordnad Kommunikationschef och därmed chef för åtta nya medarbetare på kommunikationsavdelningen. Ett stort, roligt och ärofyllt uppdrag. Reaktionerna har varit positiva, många tror liksom jag att detta är den bästa lösningen just nu även om den inte är optimal, det kan ju en tf-lösning aldrig vara. En del funderar på hur jag ska orka med det här också. Svaret är att 1. Peter har tagit över ledningen av det internationella arbetet vilket ger mig fyra medarbetare mindre att leda. 2. Valarbetet är sedan tidigare en mixup av politik och kommunikation vilket gör att allt inte blir dubbelarbete. 3. Att jag har hög arbetskapacitet. 4. Medarbetarna på Kommunikationsavdelningen är alla medvetna om situationen och kommer vara lite mer självständiga. Som Karin sa ”det dröjer några veckor innan vi inte har saker att göra”.

Har fokuserat mig på att sätta mig in i alla medarbetares arbetsuppgifter och sen ska jag försöka sätta mig in i vilka processer som är igång och vilka som kan vila/vänta. Som tf handlar det främst om att hålla saker och ting flytande och att göra ett bra valarbete så det är det jag kommer fokusera på.

linda tfJag och mina titlar.Två tillfälliga chefstjänster och i grund och botten är jag politisk sekreterare. 

 

Kommentera

