Året 2013

2013 har varit ett år med stora förändringar, eller två helt olika halvår. För ett år sedan, i min förra årssummering, skrev jag:

Så vad ska jag tro om 2013? Jag tror på stora förändringar men i vilken form återstår att se. Magkänslan är bra men det verkar den ju alltid vara. Har svårt att tro att 2013 ska bli ett katastrofår. Jag siktar på total lycka!

Kan konstatera att jag hade ganska bra känsla inför hur året blev. Nedan följer traditionsenligt en sammanfattning, framför allt i bilder, av mitt 2013.

Året började med en hejdundrande nyårsfest. I Januari våndades jag en del över att jag nu var inne på mitt sista halvår med UNF. Jag åkte på Sverigeturné och genomförde ett oförglömligt FSmöte i Varberg.jan
Tog hand en del om tvillinggrabbarna som nedan busar med tandborstar.jan1I UNF fortsatte vi arbetet med Ett bra uteliv och delade ut mängder av diplom i Umeå och genomförde en utelivshelg i februari med rekordlångt matkvitto. Jobbade ihop med en av de många UNF-stjärnorna Lovisa. feb1Lejben och jag gick många härliga vinterprommisar med vår granne Sandra och Tickan. Snöhögar var en favorit för båda. feb2Februari var månaden då jag och syster Anna Maria bjöd in till gemensamt kalas och jag fick ett jobberbjudande jag inte kunde tacka nej till.

I mars vet jag faktiskt inte riktigt vad jag gjorde. Jag tog knappt några bilder, bloggade bara om jobbet så jag antar att det var just det jag gjorde. Desto mer hände i april. Jag drog igång #sockerfriapril och åkte till fjällen med familjen plus två och njöt av frisk luft och off-piståkning med tillhörande snöpulsning. april1
Helgen då jag skulle bygga om hela mitt kök från grunden kom och många fina vänner ställde upp med rivandet och min far och bror kom ned och gjorde ett enastående bra jobb. Tack för det!
april2april4Maj var en härlig månad med köksrelease, personal shopper-kväll på Åhlens med Lisa och AM samt ombud på RFSU:s kongress.majNär sommaren drog igång ordentligt åkte jag hemhem för att fira syster Lisa som tog socionomexamen samt träffade det senaste tillskottet Melker. juniJag ägnade en del tid till att sammanfatta min UNF-tid i juni och sen kom den efterlängtade kongressen. Nya och gamla vänner, party och politik, en FS-show av det bättre slaget (bild Linda A) och ett avtackningstal jag alltid kommer minnas.juni1juni2Jag bytte UNF mot IOGT-NTO och drog till Almedalen där Almedalsdrinken fortsatte göra succé (foto Vendela) och jag vann debatt-SM i alkoholpolitik (foto UNF). I Almedalen träffade jag min blivande pojkvän för första gången och då trodde väl knappast någon av oss att det mötet skulle få så stor betydelse. juli1juni3Så till sist, efter mycket vändande och vridande bestämde jag mig i juli för att ta bort min Lejba. Ett svårt och tungt beslut som jag visste både då och nu i efterhand var det bästa för alla. juli2 Vi drog på roadtrip på östkusten i USA och från den resan finns många fina och roliga bilder. Svårt att välja bara en men denna bild symboliserar det den resan bestod av: familj, skratt, strand, upplevelser och kärlek. juli3I augusti fanns det fortfarande ledighet kvar innan jobbet på IOGT-NTO drog igång på riktigt och jag och AM var på grönan på konserter och dansade lite styrdans. augSeptember bestod mest av festligheter när jag tittar tillbaka. Ett gäng dejter med B, avtackningsmingel som var helt fantastiskt, höjd alkoholskatt med vinutdelning vid riksdagen (foto Accent) och mellanstadiedisco i Klostretsep sep1 sep2Så kom oktober och jag reste bort varje helg. Bytte civilstatus och firade med att åka till Oslo med baby, fest för pappa som blev 50 år, vänner i Eksjö och spa-helg i Högbo bruk. oktokt1
Inledde november med alla helgona och besök på skogskyrkogården, pussade B hejdå, påbörjade en sex veckor lång badrumslös period och såg Maria Mena live. Det var magiskt. nov
Så kom december till slut och jag satt i panelen på Sarah Wamalas avtackning, badrummet blev klart och jag deltog på nära håll i Lisa och Dennis bröllopsförberedelser med bl.a. klänningsprovning. Från det finns det massa bilder men inga som får visas!dec

Sammanfattningsvis konstaterar jag att jag varit väldigt glad och lycklig under 2013, att jag tagit många bilder på mig själv, hängt väldigt mycket med mina syskon och att systerskapet har spelat en väldigt stor roll. Både vad gäller min och Anna Marias relation i Klostret, powerkvinnorna på jobbet och den feministiska kampen jag är en del av varje dag. 2013 har också varit året då jag funnit väldigt mycket lugn och är mer tillfreds med mitt enda liv.

Jag tror 2014 kommer bli ett toppenår då jag snarare stabiliserar och upplever än förändrar. Jag ser fram emot att utveckla mina trygga punkter i livet med boende, jobb och vänner och att ständigt utmanas i mina perspektiv på världen samt fylla året med häftiga och härliga händelser.

Kommentera

