Måluppföljning 2013 4 av 4

Så har 2013 nått sitt slut. Fortfarande fascinerad över att ett år kan gå så fort.

  • Göra mig själv lycklig

Check – vardagslyx, massa vänner, egoboost, klosterliv med AM, spontant och planerat och sen som grädde på moset, Bernhard. Det har varit ett lyckligt år rakt igenom och jag har nog inte varit så här stabil i mitt välmående över så lång tid som ett helt år sen jag typ var ett barn.

  • Renovera mitt kök

Check – stod klart i april och som bonus gjorde jag mitt badrum i nov/dec. Kan konstatera att jag la stora delar av mina besparingar på min lägenhet.

  • Träffa sex inspirerande och starka kvinnor

Fail – det här har jag varit dålig på. Det är fortfarande en fantstisk idé men jag har såvrt att prioritera detta. Effekten har dock ändå varit att jag har lättare för att be om luncher med folk jag inte känner så bra.Under året har jag träffat Helene Öberg, Hanna Broberg och Elisabeth Dahlin

  • Äta frukt och grönt varje dag

Check – ska fortsätta med detta.

  • Göra en bra överlämning till nästa ordförandepar

Check – resultatet att Eric och Malin satte igång för fullt på en gång visar att vi måste gjort något rätt med vår överlämning.

  • Söka utmanande, utvecklande och roliga jobb

Check – jag har det bästa tänkbara jobbet för mig och mitt liv just nu. Tack folkrörelsen IOGT-NTO och alla kollegor för att alla mina arbetade timmar känns meningsfulla.

  • Lära mig DJ:a

Fail – säger samma som vid förra uppföljningen: Fail. Jag bangar. Jag avsätter inte tid, jag vågar inte, jag orkar inte. Har uppenbarligen inte tillräckligt med motivation för att nå detta och utan motivation nås inga mål. Jag har accepterat det.

  • Träffa en kille som avgudar mig

Check – sen den tredje oktober är vi ett par och sen dess och långt innan har Bernhard varit väldigt tydlig med hur mycket han tycker om mig, hur bra jag är och vilken betydelse jag har för honom. Känns väääääldigt väldigt bra.

  • Ha mer fritid under hösten

Check – istället för att jobba tre av fyra helger har jag under hösten istället exempelvis varit i Oslo med B, firat pappa som fyllde 50, hälsat på Emet, Isaac och Lovis i Eksjö, lyxat med spa på Högbo Bruk, träffat min gamla FS och haft sovmorgon, sprungit och träffat mängder av vänner.

  • Vardagslyxa minst en gång i månaden

Check – fotbad, exotisk frukt, spa-helg, massage och biobesök. Lyx har det varit gott om.

  • Åka på en ordentlig utlandsresa

Check – USA roadtrip och jag har mersmak. Jorden runt-planerna utvecklas i sakta mak.

Totalt 9 av 11 mål uppfyllda. Är glad för det. För 2014 känns det dock inte som att det blir några mål uppsatta i denna form. Jag och B ska planera vårt 2014 när han kommer hem och jag tror att det i sig kommer innehålla många olika delar som nästan känns som mål men vi vår väl se om jag känner mig nyinspirerad efter vår verksamhetskonferens.
IMG_0701 påmigBilden till vänster är den första som togs på mig 2013 och den till höger en av de sista som tagits på mig under samma år. Värt att notera är att båda är tagna i ett badrum. 

2 thoughts on “Måluppföljning 2013 4 av 4

Kommentera

