KAFFET – om profilprodukter i framkant

Jag dricker inte kaffe men ändå blir jag varm i själen när jag tänker på alla fikastunder jag deltagit i genom åren där kaffe varit en självklar del för många. Vi är en rörelse som jobbar för förändring och det är under våra fikastunder våra mest briljanta idéer väcks och våra storslagna planer smids. Det är under fikarasterna vi återhämtar oss och med fika vi belönar de stordåd vi utför.

Utifrån detta är det inte en dag för sent att IOGT-NTO lanserar sitt egna kaffe med det högst självklara namnet Kaffet.

Kaffet är inte vilket kaffe som helst. Det är ett kaffe som inte finns på marknaden, ett kaffe där bönderna får den lön de förtjänar, ett kaffe framtaget på schysst sätt för alla parter. Inga mellanhänder, ekologi som utgångspunkt och en unik böna.

Kaffet är dyrt i förhållande till många andra kaffesorter, 120 kr för 500 gram. Dyrt är för mig lika med lyx. Ingen vardagsmat utan snarare kaffe för att fira våra framgångar, bjuda några extra speciella eller som present till de som gjort insatser.

Kaffet är tillsammans med Nyktra Former och vår Vit Jul-pläd tre ultimata julklappar. Det är profilprodukter 2.0 i en folkrörelse som gör skillnad. Jag är ledsen om folk som läser min blogg och får julklappar av mig inte kommer få uppleva själva överraskningsmomentet i år. Innehållet kommer det dock inte vara något fel på, tvärtom. Det kommer bli succé!

Kaffe_etikett-600x612

Kommentera

