Måluppföljning 2013 3 av 4

75 procent av 2013 har gått. Galet att tiden kan gå så snabbt. Här kommer i alla fall en måluppföljning av livet med Linda.

  • Göra mig själv lycklig

Det känns som att det är det här jag är bäst på. Jag egoboostar mig titt som tätt och gör saker jag mår väldigt bra av.

  • Renovera mitt kök

Check

  • Träffa sex inspirerande och starka kvinnor

Jag har svårt att prioritera detta men jag har sedan sist träffat Elisabeth Dahlin

  • Äta frukt och grönt varje dag

Check – tack för frukt och grön-leverans direkt hem till dörren och fri tillgång till frukt uppe på sexan i IOGT-NTO-huset

  • Göra en bra överlämning till nästa ordförandepar

Check. Avtackningsminglet var ingen formell överlämning men ändå en möjlighet för Malin och Eric att träffa många av dem som betytt mycket för mig och Vidar i vårt ordförandeskap.

  • Söka utmanande, utvecklande och roliga jobb

Fail på sök. Fett check på jobbet jag fick. IOGT-NTO är superbt. Bra och roliga kollegor, meningsfulla och tydliga arbetsuppgifter, aningen för mycket att göra och en känsla av att jag gör ett bra jobb. Fint är det!

  • Lära mig DJ:a

Fail. Jag bangar. Jag avsätter inte tid, jag vågar inte, jag orkar inte. Har uppenbarligen inte tillräckligt med motivation för att nå detta och utan motivation nås inga mål. Jag har accepterat det.

  • Träffa en kille som avgudar mig

Sist skrev jag att det låg lång ifrån verkligheten och att jag skulle styra upp fler dejter i höst. Igår genomförde jag dejt nr 21 med B. Det finns potential i att vi är två som skulle kunna avguda varandra i den här relationen. Känns väldigt bra!

  • Ha mer fritid under hösten

Check – jag jobbar mindre än vad jag gjorde på UNF och är utan hund. Jag kan helt klart konstatera att det finns mer utrymme för att vara spontan i mitt liv och jag träffar väldigt mycket mer vänner nu än förr. Välbehövligt.

  • Vardagslyxa minst en gång i månaden

I augusti fick mina naglar shellack och förra vecka genomförde vi mellanstadiediscot. Det kallar jag vardagslyx!

  • Åka på en ordentlig utlandsresa

Check – USA roadtrip. Klarar sig definitivt under definitionen ordentlig utlandsresa. Najs var det.

Kommentera

