Strategidagar med FS och LG

Frånvaron av UNF:s arbetsvecka kompenserades med att jag fick vara med IOGT-NTO:s förbundsstyrelse (FS) under deras strategidagar tillsammans med ledningsgruppen (LG). Vi inledde lördagskvällen med gemensam middagslagning på Restaurang Sjömagasinet med stjärnkocken Ulf Wagner. Trerätters till 21 personer lagades. Tjatter, samarbete, utsökt mat, några matlagningsskills rikare och en mättnadskänsla som varade i 24 timmar var resultatet. Tack alla för en fin kväll!

Under söndagen deltog vi i diskussioner med FS om prioriteringar för 2014 och på kvällen spelade ledningsgruppen äventyrsgolf. Gick över förväntan och med det strålande vädret och trevligt sällskap blev det en otroligt fin kväll. Idag har vi pratat om vad FS egentligen önskar och konkretiserat vad vårt uppdrag i att verkställa det hela blir.

Givande dagar på alla sätt framför allt eftersom jag får en klarare bild av hur IOGT-NTO som organisation fungerar och vad kansliets och min roll i det hela blir. Några timmars jobb på tåget och sen däcka i soffan framför idol för att imorgon vara redo att anta en ny arbetsvecka. Ja, jag älskar mitt jobb och jag är mycket privilegierad som får ägna större delen av min vakna tid till att göra den här världen bättre.Tack för det!bildC
Storköket och folk som är i full gång bilda
Sidfläsk och kantareller steks. Kjell-Ove vispar för glatta livet under stor uppsikt av Erik, Monica och Eva. bild
Kocken och Sofia poserar glatt bildD Min grupp var ansvarig för förrätten. En skaldjurssallad. Jag skalade några humrar och fick lära mig att allt utom skal och gallan går att äta.bilde bildf
Huvudrätt med torskrygg och efterrätt med lakritsparfait. Så gott!
bildg
Vi bodde på fantastiska Wendelsberg. Sååå många saker jag upplevt här.bildh
Diskussionerna med ledningsgruppen fördes runt vår trekantiga möblering för att säkerställa att vi höll oss utanför boxen.bildj
Eva i sin bästa golfposé. Hon passar perfekt för den sporten.
bildi
Min boll var inte alltid på min sida men jag antar att jag fick vad jag förtjänade. När turen eller bollen var med mig så fick den en välförtjänt puss.

Kommentera

