Sorgens dag

Efter en dyster dag nåddes jag av informationen att min farfar somnat in i sin säng. Han har varit sjuk och dement under en längre tid så på slutet har vi inte haft så mycket kontakt.

Jag väljer att minnas stunderna då jag var liten och farfar var kungen i trädgården, jagade oss med vattenslangen och var bäst på kortspel.

För 10-15 år sedan fick jag ett litet, litet lönnträd av honom som jag planterade hemma i Tväråbäck. En ond gräsklippare kapade trädet andra sommaren men det repade sig. Idag är trädet ståtligt och starkt och är för alltid mitt favoritträd.

Tack farfar Sture för att lönnträdet alltid kommer vara symbolen för dig. Lova att ta väl hand om farmor och Lejben.

20130715-230511.jpg
Min fina lönn

Kommentera

