Vännäsdagarna 2013

Vännäsdagarna – vilken högtid! Det är med blandade känslor jag varje år åker hem för att vara med under ortens största höjdpunkt. Det är min bästa garanti för att få träffa alla mina gymnasievänner men samtidigt den största riskhelgen där det bekräftas att jag inte känner mig helt hemma med folket i det här samhället. De lever ett så väldigt annorlunda liv jämfört med mig. Samtidigt finns det en hel del folk jag inte träffat på 10 år och kanske inte ens vill träffa. Det positiva överväger dock alltid det negativa.

Vi började i sedvanlig ordning hos Emma. Pizza, femkamp och dans i vardagsrummet. Sen in till byn och häng med folk och mer dans. Dubbelbugg med mor och far och shake med vänner. Tack för i år!bild4Hilda och Lovis. Det är något speciellt när ett barn möter ett barn, det var tydligt igår. bild3Frida, Nina, Helena, Emma, Krille, Peder, Anna och Anna. Emma var uppenbarligen mest taggad.

bild1
Stövelkastningbild2Tampongdopp!  

Kommentera

