Uppföljning, det som skulle vara gjort innan kongressen

Imorgon börjar kongressen. Den åttonde februari skrev jag ett inlägg med en lista på allt jag vill ska vara gjort innan kongressen för att jag ska vara nöjd. Kongressen är nära så nu är det dags att följa upp.

Press och Påverkan

  • Sammanställa alla politikerkontakter UNF gjort de senaste två åren – done, överlämnas till nästa politiska utskott.
  • Få fyra debattartiklar publicerade – fail. Debattartiklarna är skrivna och inskickade men vi har blivit dissade gång på gång. Kampen om de stora mediernas debattsidor är stenhård! Igår hade vi dock med en i GP
  • Skapa en struktur och en relation mellan Active och UNF som både finns på papper och existerar i verkligheten – done. Avtal om samarbetet och struktur för regelbundna möten är skapad. 
  • Göra Almedalsdrinken till en framgångssaga ett år till – mjoo..done. Allt talar för att det blir så!
  • Skriva en rapport om det alkoholfria utbudet på Sveriges krogar (Medlemmar: Vill ni hjälpa till att samla in fakta, mejla mig!) – done. 120 kontroller gjordes av våra medlemmar. Läs här. Strålande bra!
  • Skapa 100 pressklipp om vår kommunranking – done, mediagenomslaget det var garanterat över 100 stycken. 
  • Sammanfatta vår nationella fråga (inkl kunskapsinsamling och ett antal krav vi driver) – nja det har inte riktigt blivit gjort fullt ut som planerat. 
  • Underhålla fem av våra utelivsgrupper – nja, utevlivsgrupper finns och är igång men jag kan inte påstå att det är tack vare mig. 

Organisation

  • Se till att alla kongresshandlingar håller hög kvalité och har ett bra innehåll – done. Jag är myyycket nöjd med resultatet
  • Säkerställa att det väljs 23 distriktsstryelser – done. Kachiiing!
  • Bidra till att vår medlemsökningskampanj engagerar stora delar av UNF – done, kampanjen är igång och att vi ska fråga fler är ett budskap som väldigt många medlemmar uppfattat vilket är basen för allt.
  • Besöka mina fadderdistrikt på deras distriktsårsmöten – done. Fyra av fyra. Så himla bra!

Överlämning

  • Rensa bland alla tusen dokument och mappar och skicka vidare det viktiga till nästa ordförandepar – done, tack vare många timmar på tåg.
  • Sammanställa alla mina resor, möten, distrikt jag besökt osv. (mest för att det är kul för mig att se listan..) – done. Här är listan.
  • Planera in ett stormingel för alla ungdomsorganisationer och beslutsfattare vi träffat genom åren och överlämna kontaktnätet till nya ordförandeparet och förbundsstyrelsen – done. I September blir det av och det kommer bli fantastiskt.

Bonus

  • Styra upp en alkoholfri fest för Stockholms gymnaiseunga tillsammans med Panetoz – verkligen inte gjort. Men det var en bouns och drömmer lever kvar.

Slutsats: Jag har hunnit med mycket men inte allt. Jag är nöjd ändå för jag vet att jag jobbat hårt för att uppnå dessa mål och en hel del annat som inte hade mål kopplat till sig har gjorts. Så, bra jobbat Lindy!

Kommentera

