Enkätresultat: önskas läsa

25 personer har svarat på frågan av vad de vill läsa om på min blogg. Svaren är ganska blandade och spretiga och det verkar som att det blandningen som är uppskattad eftersom det är svårt att hitta några tydliga mönster.

Detta är inte på något sätt vetenskapligt men det som glädjer mig är att det är ganska blandat vilka som svarat, både de som läser ofta och sällan. Jag konstaterar att det som är mest uppskattat att läsa om är diverse reflektioner om vardag och känslor Hundar och andra djur är helt ointressant för er. Jag hade räknat med att Alkoholpolitik och Nykterhet skulle komma högra upp och privatliv och reflektioner längre ned. Jag tolkar det som att många av de som svarat läser denna blogg för att de vill följa mig som person snarare än vad de vill läsa om det jag skriver om. Intressant.

Jag är tacksam för de svar som kommit in och ni kan räkna med att jag tänker fortsätta blogga ett tag till!

Nedan finns diverse siffror för den som vill nörda sig. Den som svarat har kunnat rangordna vilka tre saker de läser helst om. Dessa poäng har summerats till en totalsiffra och det är den som står angiven nedan.

Diverse reflektioner om vardag och känslor: 34 poäng varav 7 trepoängare
Mig och mitt privatliv: 32 poäng varav 8 trepoängare
Nykterhet: 32 poäng varav 4 trepoängare
Alkoholpolitik: 30 poäng varav 5 trepoängare
Genusfrågor: 20 poäng varav 1 trepoängare
Hund och andra djur: 2 poäng varav 0 trepoängare

bloggsvar

Kommentera

