Tiden rinner iväg

Jag hinner inte. Det går i sånna perioder och jag fattar inte varför jag inte kan förutspå dem. En rapport ska skrivas och just nu känns det inte som att jag kommer kunna ro den i hamn innan jag avgår. Då är det första stora jag inte hinner med som planerat och även om det bara är en sak så vill jag verkligen hinna med allt och framförallt detta eftersom det är roligt.

Just nu lever jag i en fantasivärld som säger att den här känslan (av att inte hinna med det jag måste göra) tar slut när jag avgår. Inbillar mig att när jag börjar på IOGT-NTO så kommer allting hinnas med och maktlösheten över att det är så mycket som hänger på mig inte kommer kännas. Jag hoppas att jag väcks upp från denna värld så fort hösten drar igång så jag inte blir så besviken när verkligheten som anställd chef kommer över mig.

Suck, vill egentligen mest gnälla. Sov drygt fyra timmar i natt efter att jag satt uppe till 1.30 igår för att göra klart en presentation. Gissar att jag är piggare på livet, och på att köra på för fullt, imorgon.

God natt och tack för ordet.

One thought on “Tiden rinner iväg

Kommentera

