Alkoholforskarkonferens med Systembolaget

För andra året i rad har jag varit på Systembolagets alkoholforskningskonferens på Skarpö utanför Vaxholm. Otroligt harmoniskt, supergod mat, många kloka och intressanta människor samt en drös med ny kunskap som jag tar med mig. När jag var där sist var jag väldigt fascinerad av hela anläggningen och skrev bland annat inlägget Om Systembolaget drev en krog.. som provocerade ett gäng vinälskande personer på denna jord. Läs det gärna om du inte redan gjort det.

Ett av de mest intressanta passen handlade om e-handel av alkohol och hur den utvecklingen befaras se ut om inte regeringen gör något. Ungas alkoholvanor, skador på andra som alkoholen orsakar samt kopplingen mellan alkohol och cancer var andra ämnen som avhandlades.

På kvällen var det finmiddag med fördrink och Billabong gick som smör medan det alkoholhaltiga vinet fick hällas ut. Drack det fantastiskt gott dessertvinet Toselli som alla borde prova. Till bordet satt jag med sju herrar, alla äldre än mig och jag kan konstatera att det behövs fler unga kvinnor i alkoholpolitiken!bildbb

 

 

Tog även en bild på lite blåbärsblommor och skogstjärnor, mest som en symbolhandling till mitt första inlägg Bring it!bildaa

One thought on “Alkoholforskarkonferens med Systembolaget

  1. Ping: Alkoholforskning med Systembolaget | levlivetmedlinda

Kommentera

