Distriktsårsmöte i Jönköping

Sitter på det aptidiga morgontåget för Jönköping. Har haft en fin helg i Jönköping: Lejbo har varit med och jag har bott hemma hos Lisa med Dennis. I jönköping har man i år inlett en tradition där en av förbunden står som värd för hela distriktsårsmötet. UNF tog på sig uppgiften först och har ordnat ett mycket välarrangerat DÅM i Smålandsstena. Gästerna möttes av röda mattan!bild1

På lunchen var det bordsplacering och blandade grupper för att diskutera förslaget på de nya gemensamma grundsatserna. Många bra samtal och engagerade personer i alla åldrar!bild2 

De tre ordföringarna Josefine för Junis, Marcus för UNF och Gunvor för IOGT-NTO. Samuel var konferencier. bild3

På lördagen hade UNF ombudsskola eftersom många av de ideella roddade med det praktiska för IOGT-NTO och Junis årsmöten. På kvällen visades Hunger games i biosalongen som fanns i huset och alla fick äta äkta biopopcorn!bild4

Jag, Samuel, Dennis och Lisa åkte hem och käka på Max. Jag var lite butter för att Samuel fick en godnattsaga i maxboxen OCH fick en lyxshake. Själv åt jag morötter.  #sockerfriapril!bild5

På söndagen var det dags för årsmöte för UNF och Dennis var stilig mötesordförande som åt upp överblivna popcorn. bild10

I talarstolen fanns det gottis för den som pallrade sig upp och snackade. Det fanns något för alla, mycket inkluderande!bild7

Till styrelsen fanns det flera förslag och platserna som kongressombud var det verkligen fight om. Kul med många engagerade UNF:are som vill vara med och leda och påverka UNF!
bild9 

Jag höll ett litet anförande om mina fyra år som fadder för UNF Jönköping och Marcus tackade för året som varit. Fint årsmöte var det och jag kan åter igen vara stolt över vad Jönköping presterar!bild8

One thought on “Distriktsårsmöte i Jönköping

  1. Roligt att se lite bilder från DÅMet och höra lite om hur det gick till. Kul att se mitt namn på ombudslistan trots att jag inte var där, det är skillnad på att vilja vara ombud i Halland och Jönköping, här måste man verkligen slåss om platserna och är man inte där hamnar man inte högt upp, i Halland brukar de som vill få åka =)

Kommentera

