Förbereda mig

När jag ska göra viktiga saker, som idag när jag ska hålla i ett seminarium i riksdagen så förbereder jag mig såklart på vad jag ska säga. Jag kollar igen min powerpoint en hång extra, repterar det jag vill ha sagt och funderar på mitt huvudsakliga budskap. Jag ser tar på mig kläder jag känner mig stilig i, tar på mig högklackat för att bli lite längre, sminkar mig så jag känner mig fräsch och plattar håret. Att jag känner mig snygg är en viktig del för att jag ska känna mig självsäker. Om jag vet att jag har utseendet med mig kan jag fokusera på kroppsspråk och innehåll istället för hur håret ligger.

Jag tar på mig farmors fina halsband och Ettbrautelivknappen så det tydligt vad jag står för. Jag sätter lurarna i öronen och lyssnar Out of touch och känner mig m ustark. Slutligen visualiserar jag fram en succé där jag är nöjd med min insats och alla deltagare tar med sig en lite bättre bild av mig och UNF när de går särifrån. Jag förställer mig hur de åker hem och tänker där sa UNF smart, där hade de en poäng, det där visste jag inte.

Kommentera

