Dagbok från 2000 del 1

Tyvärr skrev jag inte dagbok under hela min tonårstid. Här är därför ett hopp på 1,5 år från senast jag skrev 1999. Nedan är jag alltså 14 år och går i åttan.

8/9 2000

Vet du vad han sa min gullunge! Han sa att jag va råsnygg och att det typ inte finns nån snyggare tjej. Det är en naturbegåvning att han är så bra på att be komplimanger säger han. Men problemet är att min lilla gullunge bor i Stockholm. Jag tror aldrig jag har varit så kär som jag e nu. Men så är vi inte ens ihop. Fast han är råkär i mig och jag är dökär i han. Vi e hur bra kompisar som helst och vi vill inte att ett förhållande ska förstöra vänskapen. Fast nog skulle jag vilja hångla.

Nä nu ska jag avslöja vem min gullunge är…RICKIE! Jag längtar efter han Rickie 4-ever /Linda

4/10 2000

Oj oj oj vad jag har bråkat! Lisa och Linnea m.fl. blev inte bjudna på Hanna E:s fest och blev typ sura på oss. Jag får ett mail där det står att vi inte har några roliga killar på våra fester, inga riktiga poolare och inget att dricka (öl, cider..) Vi bara dricker läsk och dansar som i tvåan. Jag blev asförbannad och skällde ut henne. Sara skrev ”Bimbosarna i 8A=Lisa och Linnea” på tjejtoan och sedan fick jag ett mail av Emelie där det stod att hon tyckte om att förstöra andras liv och att det var omoget att snacka skit om andra.

Kommentera

