Höstens musik

Den här hösten är det framför allt fyra artister/grupper som spelats hemma och i mina lurar när jag varit ute på språng.

Takida – till några av mina vänners stora förskräckelse så gillar jag Takida. Har lyssnat på dom långt innan de blev rikskända och är såld på deras sound och sångares röst. Texterna är rakt på sak. Jag lyssnar på Takida när jag är upprörd, less och behöver göra en urladdning. Favoritlåt i höst är Ending is love.

Maria Mena – några av Marias låtar har jag lyssnat på länge men i höst har jag börjat älska nästan alla hennes låter. Musikaliskt, mysigt och samtidigt kraftfullt. Hennes låtar är sårbara och jag har lyssnat på Maria när jag varit nedstämd och velat stanna i det tillståndet. Favoritlåt i höst är The Art of Forgiveness

Darin – denna man! Hans röst, hans beat, hans allt. Jag har en crush på Darin har haft sen idol 2004, som alla andra småtjejer. Av Darin blir jag glad och börjar dansa. Han och Miss Li har gjort bäst tolkningar i Så mycket bättre. I höst har jag gjort mina sista intervaller till Nobody knows och favoritlåten i höst har varit Lovekiller, både Darin och Miss Lis version.

Kari Jobe – min mest nyfunna kärlek. Jag har lyssnat på Kari vid alla möjliga tillfällen och oavsett om jag är deppig eller glad från början blir jag stärkt av att lyssna på Kari. Det finns något upplyftande i alla hennes låtar och jag verkar aldrig tröttna och finner nya låtar hela tiden. Så glad att Kari hittat mig! Favoritlåten i höst är många men We are är nog den låten som gör mig mest glad.

Utöver detta har jag givetvis lyssnat på Klosterkamps playlist som jag och bästa Anna Maria byggt.

Kommentera

