Nu tar jag julledigt

Idag har jag gått på julledighet. Allt jag hade tänkt göra är gjort. Jag har fem mejl i inkorgen, det har aldrig hänt tror jag. inkorgen

Nu ska jag gå ned i tempo. Umgås med min galna familj, mysa med min hund, bygga pussel, äta massa mat, träffa alla kompisar jag bara träffar två gånger/år, rida och ladda batterierna.

bild4
Jag och Lejba har idag för första gången åkt skidor, när det gick bra såg det ut som ovan och när det gick dåligt såg det ut som nedan. Hon är yr och fattar inte riktigt grejen samt är lite rädd för skidorna. Hon kommer lära sig innan jullovet är slutbild5bild6

Alla fyra syskon har vart hemma, Lisa och Tove stod för underhållningen rent musikaliskt medan Tim mest satt i soffan och var knäpp.  bild2 bild3

Vi bröt våra traditioner och klädde granen ikväll istället för den 23:e som vi alltid gjort. Fullproppad av kulor, änglar, glitter, hjärtan och ljus. Mycket stämningsfullt. Vi får se om den står kvar efter att julen firats med en katt, två hundar, fem vuxna, två tonåringar och två barn 3 och 6 år. bild1

Kommentera

