14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.

2007 bodde jag i Östafrika. Tre av veckorna bodde jag i Uganda på ett center med yrkesutbildningar för unga personer som vuxit upp på gatan. Tjejerna som utbildade sig till frisörer flätade mitt hår och efter några veckor skulle jag ta ut dem och tvätta håret. Det fanns inget varmvatten och att duscha för att tvätta året i kallvatten är oskönt även om det är 30 grader varmt i luften. Så frisörtjejerna tvättade mitt hår i en balja som på en frisörsalong och efteråt kände jag mig ren och fräsch. Fräschare än på flera månader. Jag var lycklig, frisk, omhändertagen, trygg, solen sken och det fläktade svalkande. 207015_5514392996_3258_n

Kommentera

