Tempobalans

Det är nog inte ens ett ord, tempobalans. Men det är precis just balansen i tempot som inte finns just nu. Jag kan vara skiteffektiv och jobba jättemycket 19 dagar på raken sen brukar min kropp säga stopp. Jag kan varva ned och vila en helg utan problem. Men jag tycker att det är väldigt svårt att hålla ett högt tempo på vardagarna, vara ledig på helgen och sen köra full fart på veckan igen. Jag lyckas inte hitta tillbaka till varken tempot eller effektiviteten. Den 20 december tänkte jag ta jullov och till dess måste därmed rätt mycket vara gjort. Inte orimligt mycket men i det här tempot som jag är i just nu (någon form av helgtempo) kommer verkligen inte vara tillräckligt för att jag ska hinna i tid.

Jag har två möjligheter:
1. Skärpa mig och tvinga mig att höja tempot, effektiviteten eller öka tiden jag lägger på UNF.
2. Jobba det jag inte hinner klart under mellandagarna.

Jag föredrar nr 1 och låter Darins Step up vara soundtrack.

One thought on “Tempobalans

  1. Tänk på att bra nog räcker, du kan också prioritera bort och/ eller delegera. Allt för att värna om ledigheten utan att köra slut på dig på kuppen
    .

Kommentera

