Komplettering 1. Beskriv dig själv

Jag kände att mitt inlägg om mig själv blev lite för romantiserat och ensidigt. Såklart vill jag framhäva mig själv och beskriva mina bästa sidor, men det känns inte rättvist så jag väljer att komplettera bilden lite.

Jag är en tidsoptimist. Det betyder att jag tror att överskattar min egen snabbhet, ofta är precis på minuten eller sen till möten och tåg. Jag håller nästan alltid deadlines men det beror oftast på att jag har sprungit mellan platser, kastat i mig lunchen eller gett Lejba kortare prommis än beräknat. Att jag har är tidsoptimist har gjort att jag ofta planerar in mycket ställtid alltså beräknar att förflyttningar, göra sig i iordning osv ska ta längre tid än vad det måste för att kunna minska på den tiden när jag är på väg att bli sen.

Jag har ett stort kontrollbehov. Jag vill ha koll, har svårt att delegera fullt ut, får lite lätt panik om jag hamnar i en situation jag inte kan styra över.

Jag har dålig disciplin på mina känslor. Det innebär att jag får impulser jag ofta har svårt att styra över. På många sätt kan det vara bra och roligt men ibland innebär det lite problem. Jag följer vad jag känner väldigt tätt och då kan hjärtat ta över hand när hjärnan kanske borde fått lite större makt över mitt agerande.

Jag är slarvig och tankspridd fast tillhör inte de värsta. Det ligger ofta grejer över hela lägenheten och jag tappar bort saker titt som tätt.

Det får räcka så 🙂

One thought on “Komplettering 1. Beskriv dig själv

Kommentera

