Hålla sig ovanför ytan

Det senaste två månaderna:
Farmor har gått bra, Patrik har gjort slut, stress över att inte hitta en inneboende, hittta en inneboende, bytt inneboende, delvis panikslagen över att inte ha löst hundvaktande för hösten, en droppande vattenkran som lagades och blev till avloppsproblem med avloppslukt i hela lägenheten som till slut åtgärdades genom häftmassa, en faktura på 2500 kr på en tjänst jag inte visste att jag bokat och en kompisrelation som strular.

Jag mår bra men nu när jag fått lite distans till allt så inser jag att marken skakar lite under mig. Det är obekvämt och otrevligt men jag står pall. Jag väntar tills det slutat gunga och kliver upp, jobbar på, gosar med min hund och umgås med mina vänner. Inte en enda dag har jag känt att jag inte orkar mer eller att jag inte vill vakna eller gå upp. Så himla tacksam för det. Det kan vara så att inre styrka och gospel är svaret på varför det går bra trots allt.

One thought on “Hålla sig ovanför ytan

Kommentera

