Alkoholreklam i Spotify

Idag möttes jag av detta. Blev upprörd och mejlade Spotify. Återkommer med svaret

Hej
Jag hoppas att detta mejl kan skickas vidare till er VD eller marknadsföringschef.

Jag är kund hos er och undrar varför ni bryter mot svensk lagstiftning genom att visa alkoholreklam? En stor del av era kunder är under 25 år i alkohollagen framgår det tydligt i kap 7 §1: ”Marknadsföring får inte rikta sig särskilt till eller skildra barn eller ungdomar som inte har fyllt 25 år”

Jag har frågat flera av mina vänner och det är många som är under 25 år som möts av alkoholreklam genom Spotify.

Hur tänker ni hantera detta?

Må gott!

/Linda Engström
ordförande Ungdomens Nykterhetsförbund

Kommentera

