Dagsrapportering

Hur kan jag känna att det inte finns en enda intressant sak att skriva om idag? Helt inspirationslös. Lejba skötte sig exemplariskt i morse, sen fick hon frispel. Har haft trevlig lunch med Vidar idag och skrivit debattartikel från soffan nu på kvällen. Stört mig på X-factor och förundrats över hela Tintindiskussionen. Jag har kanske hittat en nya toadörr som min granne har över (hoppas den passar) och den här veckan ger jag mig själv en timmes längre sömn varje morgon. På tisdag åker jag hemhem och i helgen ska jag träffa mina bästa brudar Lisa och Sara.

Bjuder på en gammal bild på mig och Anna (som jag var i Tanzania med) från när vi samlar in pengar till världens barn. Lördag den 6:e och den 13:e är det dags att skramla igen. Har sett på bilder från Syrien på aktuellt idag och har svårt att ta in att detta händer mindre än 1000 mil ifrån mig. Helt stört att fler människor dör där än vad jag har dödat flugor i mitt liv. Slutsats: Vi behöver samla in mer pengar till världens barn för att förebygga och hantera konflikter.

Kommentera

