Alkoholskatten – Borg sviker #alkpol

I UNF:s pressmeddelande försöker jag hålla mig inom ramarna. Här får jag skriva vad jag vill. HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT HÖJA EN SKATT? Jag fattar att regeringen helst vill sänka alla skatter men alkohol är inte vilken vara som helst och Borg har ju själv sagt att svenskar ska jobba och inte supa. Mycket bra så långt men den utlovade alkoholskatten uteblir. Såklart kan han fortfarande fullfölja sitt löfte, han har en budget kvar men i år fortsätter unga utsättas för våld och övergrepp, realpriset fortsätter att sjunka och det blir mer sprit för pengarna. Vi kan inte låta bli att höja skatten bara för att alkoholkonsumtionen bland unga sjunker. Det finns andra utsatta grupper att ta hänsyn till, inte minst alla barn.

Förtroendet för Borgs sjunker och det är unga som får ta smällen när Borg fegar ut.

Kommentera

