Ett roligt uppdrag hos NSF

Jag har fått den stora äran att bli tillfrågad av NSF:s (Nykterhetsrörelsens Scoutförbund) valberedning om jag vill sitta som mötesordförande tillsammans med Björn Lindgren som är språkrör från Grön Ungdom på NSF:s förbundsmöte sista helgen i oktober.

Detta ska bli kul på många sätt! Jag ser fram emot att få bättre koll på vad och hur det diskuteras på NSF:s årsmöte, att få bonda lite med Björn och lära känna honom lite bättre samt att träna på att leda ett årsmöte. I våras blev jag tillfrågad av ROKS (Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige) för men var tvungen att tacka nej då jag redan var uppbokad. Att vara mötesordförande är ju himla skoj så NSF-uppdraget blir jätteroligt. Det är dessutom mitt första NSF-uppdrag!

Kommentera

