”Jag har UNF att tacka för allt!”

Allt oftare får jag höra eller läsa om detta. ”Jag har UNF att tacka för allt.”

Anna Carlstedt (IOGT-NTO:s strålande ordförande) har idag skrivit ett långt och mycket klokt blogginlägg om just detta. Elin Lundgren skrevett inlägg om det i mars 2010, Ahmed Amin sa det i måndags och här om veckan stod det i en lokaltidning där det var ett reportage om nån snubbe som fått nåt coolt uppdrag. Han hänvisade till sin tid i UNF för 30 år sedan.

Det är i UNF det händer (och i en del andra ungdomsorganisationer också). Det är i UNF jag lärt mig nästan allt jag kan. Listan på vad sammanfattar jag någon gång när jag avgått men det är många som kan bevittna att UNF är den organisation som en kan tacka för allt.

Läs mellan raderna: Alla unga förtjänar att få chansen att bli medlem i UNF. Vi måste bjuda in, värva, ha roligt och dela med oss av vår kunskap. Socialdemokratins uttryck ”Alla ska med” passar sig utmärkt när vi ska tänka på våra ambitioner för Sveriges unga. Alla ska med för alla förtjänar att få chansen att tacka UNF för allt!

Kommentera

