Rutin eller fläng?

Ibland blir jag inte riktigt klok på mig själv. När det är mycket flängande och jag inte ser framför mig vad jag håller på med så vill jag leva ett 8-17 liv utan kväll- och helgsjobb. Leva ett rutinmässigt liv med Patrik där vi lagar mat tillsammans varje kväll och hittar på roliga saker på kvällarna och helgerna. Gärna ett aktivitetsfyllt liv men ändå med mycket rutin och stabilitet.

När det är för mycket dagsjobb och ensamma tråkiga kvällar, när jag inspirationslös och allt känns inrutat och det enda jag gör är att beta av saker på min att-göra-lista så vill jag ha mer fart i livet. Kunna gå på stan en förmiddag om jag känner för det, hela tiden hitta på saker och resa jorden runt. Gå på politikkvällar med RFSU, dansa mer, ofta och jämt och träffa massa vänner.

Kort sagt, jag vet inte hur mycket rutin jag vill ha i livet. Vet inte vad som är mitt optimala läge. Egentligen spelar det inte så stor roll just nu. UNF är som det är (med allt kul som det innebär) och det utgör basen i allt men frågan är vad för sorts jobb jag ska söka mig till framöver. Ett där en tydligt lämnar jobbet på jobbet eller ett där jobbet och fritiden ibland flyter ihop?

Det enda jag vet är att jag vill leva ett liv där det händer mycket, men massa vänner, flera olika aktiviteter, kan tänka mig att vara uppbokad om det är roliga saker som händer och att jag vill umgås mycket med Patrik och Lejba. Detta borde kunna gå och matcha ihop med vilket liv som helst.

Å andra sidan vill jag bara vila. Ha mer tid för att pyssla lite, laga god mat, lära mig nya saker och se på Bonde söker fru och Idol.

Det är svårt det här.

Kommentera

