Fällt ett träd

Igår fällde vi vårt fula lärkträd. Jag klättrade upp och tackar säkerhetsselen för min överlevnad och att jag inte är höjdrädd. Det gick på några timmar, tack vare att mamma och pappa drog undan grenarna som föll till marken. Jag sågade ned gren för gren för hand (utan motorsåg), fick fika upphissat med ett rep och hittade sågspån innanför bh:n när jag gick och la mig. Det är väldigt skönt att arbeta när det finns ett nåbart mål och det märks skillnad för varje kvart som går. Bra jobbat Linda, du är inte bangen!


FöreUtsikt


Flygfilm efter att ha kapat de översta grenarna

Lite trött härMamma jobbar, alla grenar är nereEfter

Kommentera

