Almedalsdrinken gör succeé och givande mingel

Det som skulle bli en av mina mer hektiska dagar blev oxå det men när jag kollar på schemat inför imorgon (onsdag) så ser det inte lugnare ut – bara trevligheter!

Jag började dagen med att bli lurad av en fejkad alkoholrekalm från IQ och Anna från Resumé där hon berättade om Almedalsdrinken.

Sen fick jag veta att det under måndagen twittrades 100 gånger om #Almedalsdrinken i kombination med #Almedalen medan #Rosé bara hade 7 tweets. Makalöst!

Därefter deltog jag i ett panelsamtal om Farmor på fyllan och pratade om varje medmänniskas ansvar att prata om alkohol med sina nära och kära när en ser signaler om att det dricks för mycket alkohol. 

Jag gick vidare till det alkoholfria Utrikespolitiska minglet och berättade kort om Almedaldrinken som serverades där. Två herrar var nöjda!

Snabbt vidare till Systembolagets mingel och intressanta diskussioner om näthandel och mycket god must från Kivik. 

Satt i parken och lyssnade på Fredrik Reinfeldt som gjorde en samhällsbeskrivning utan konkreta åtgärdsförslag. Därefter vidare till Maktsalongens mingel och lyssnade på årets feministiska tal. Vi är så JÄVLA långt ifrån att vara jämställda i Sverige så jag blir matt och förbannad på samma gång. Folk vill inte ens kalla sig feminister, hur ska vi då kunna skapa en jämställd värld om de inte ens vill definiera sig med det feminismen står för, att kvinnor ska ha samma rättigheter som männen.

Efter det fick jag äntligen sitta ned och åt en saffranspannkaka med delar av FS och Astrid. Såklart snöade vi in på någon internt UNF:igt som stadgar, gamla kongresser och omdusfördelning i Active. Så jävla nördiga vi är. 

Nu ska jag sova hårt. Imorgon bitti är det frukostseminarium kl 8.00!

One thought on “Almedalsdrinken gör succeé och givande mingel

  1. Ping: Ny smak för Almedalsdrinken 2013 | levlivetmedlinda

Kommentera

