Min första almedalsdag 2012

Jag har insupit känslan och fått grepp om den här veckan. Idag har jag mestadels ägnat mig åt almedalsdrinken och förberedelser inför veckan samt diverse spontana samtal med folk. Almedalsdrinken har fått en kalasstart. TV4 i morse, Aftonbladet nämnde den i sin tryckta upplaga och konstaterade att Rosé är ute, Göteborgsposten publicerade receptet och Resumé skrev oxå om den. 150 drinkar delades ut i ett swisch på Bar grön och Timbaktu smakade och uppskattade den.

Jag har druckit typ 5 drinkar och som sagt, inga hälsorisker av det. Jag har även ätit glass och laddar inför att gå dricka fler drinkar och äta mer glass under resten av veckan!

Jessica sippar

IQ:s VD Magnus Jägerskog och jag är nöjda över vår första Almedalsdrink på plats utanför Soberian

6 pers blandade 150 drinkar som gick åt i ett nafs tillsammans med Klubb Sobeer på Bar Grön


Fullt tält på Bar Grön, bild lånad från Bar Gröns fejjansida

Drinkblandarworkshop. Så gör du din egen Almedalsdrink. Populärt. 

Imorgon väntar en tuff dag fullmatad med seminarier, samtal och mingel. Nattis!

One thought on “Min första almedalsdag 2012

  1. Ping: Ny smak för Almedalsdrinken 2013 | levlivetmedlinda

Kommentera

