Almedalsdrinken spridning

I torsdags när jag googlade på Almedalsdrinken fick jag 2000 träffar. Idag får jag 11 000. Sociala medier rapporterar att många fått smaka den under midsommar helgen – kul! Det bloggas friskt av bland annat: Robert D, Elin L, Sundhult, Andrine W, Anna C, Linda A, Oskar J, Maria Mmakthavare.se, i rörelse, och Peter M.

Pressmässigt är spridningen mindre. Men helagotland.se, AcceentDrugnewsunt.se, och CAN har hittills skrivit om den.

Det finns dom som tycker att det tjatas för mycket om Almedalsdrinken. Så kanske det är, eller så kanske vissa uppfattar det (jag som är i mitten av allt har ännu inte tröttnat). Men Almedalsdrinken är inte vilken drink som helst. Almedalsdrinken fyller ett tomrum och finns för att skapa debatt om en viktig samhällsfråga. Det är inte en saftdrink. Det är en politisk drink som ifrågasätter om alkohol och arbete verkligen hör ihop på politikerveckan i Almedalen. Den belyser en mycket tydlig alkoholnormen som härjar över hela almedalsveckan och bidrar till att ge alla någon schysst att dricka på alla mingel. Almedalsdrinken behövs för att skapa en fest för alla!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s