Så himla kreativt och smart

Här om dagen gick jag förbi i lapp i slussen med en bild på en flickvän som var försvunnen efter att hon och hennes pojkvän bråkat och han blivit lite våldsam. Personen som skrivit lappen verkade ångerfull och det fanns ett telefonnummer att ringa om någon sett något. Jag övervägade att ta ett kort och blogga om detta och skriva något i stil med ”kanske är hon mer säker utan hennes pojkvän. För en gångs skull så är jag inte säker på att jag skull ringa numret om jag hittade henne”.

På Gomorron Sverige pratar de just nu om detta och att detta bara vara en fejkad grej från någon av Berghs elever som läser grafisk design. När en ringer numret på lappen får en tydligen information om kvinnomisshandel. Så himla kreativt och smart. Och vad synd att jag inte tog något kort på lappen. Vill du veta mer så finns hemsidan oppnaogon.se

Bild från Ajour.se

Kommentera

