Hyllning: fyra brudar i mitt liv

Det är internationella kvinnodagen och alla kvinnor i mitt liv förtjänas att hyllas. Egentligen varje dag men idag lite extra. Mamma, moster, farmor, kusin, systrar, universitetsflickor, gymnasiebrudar, UNF-pinglor och hästtjejer. Ni är fantastiska!

Mina fantastiska fyra består av Sara Ingman, Emma Frohm, Josefin Gardeström och Lisa Engström. Jag älskar er!

sara blogg
Sara har varit min bästa vän sen barnsben, från första våren som jag bodde i Tväråbäck. Vi har lyssnat på konstiga kassettband, klättrat i träd, lekt med får, snackat killar i oändlighet, åkt till Grekland, varit kombos och varit ifrån varandra i långa perioder men alltid haft en orubblig vänskap mellan oss. Sara är genomsnäll, kreativ och har länge haft ett engagemang för utsatta individer! Hennes blogg hittar ni här och hennes portfolio här.

emmablogg
Emma är min mest nyfunna vän men oj, så vi hittat varandra. Vi började vår resa med att spela fotboll ihop, oftast förlorade vi med 11-0 men var glada för ändå. Bott i grannbyarna och alltid vetat om varandra men sen en dag flyttade vi till ett kollektiv i Göteborg. Sen dess har jag varit enormt fäst vid Emma. Vi har dansat genom nätterna, åkt bil genom hela Sverige och lyssnat och pratat om och om igen. Emma är mitt andra hem när jag är i Umeå. Alltid välkommen. Emma har oxå klämt fram en fantastisk unge. Imponerande. Emma är kärleksfull, trygg och inspirerande! Hennes blogg hittar ni här.

jossan blogg
Jossan lärde jag också känna genom fotbollslaget, hon var lagets stjärna och just stjärna det är hon än idag. Vi blev nära vänner på gymnasiet och har varit på otaliga fester tillsammans.  Vår vänskap är kravlös och djup och var som mest intensiv när vi bodde i kollektivet i Götet. Vi delar många intressen och verkar aldrig tröttna på att snacka hund, relationer eller vardagsproblem. Jossan är målmedveten, rolig och spontan. Hennes blogg hittar ni här.

lisa blogg
Lisa är min älskade syster som jag levt med hela mitt liv. Vi har haft våra duster och bråk men alltid vetat var vi har varandra. Vi ser ofta på det som händer i livet på olika sätt men har alltid haft en ömsesidig förståelse för varandra. På vissa sätt är vi lika som bär, på andra sätt som sol och måne. Vi har haft julverkstad, lekt tonåring, analyserat oss igenom alla relationer och alltid kunnat snackat om allt. Lisa är smart, framtidsinriktad, social och en mästare på att baka kladdkaka. Hennes blogg hittar ni här

Tjejer är bäst, ingen protest!

2 thoughts on “Hyllning: fyra brudar i mitt liv

  1. Ping: Hyllning: två brudar som fanns i mitt liv | levlivetmedlinda

  2. Ping: Hyllning: två brudar i mitt liv | levlivetmedlinda

Kommentera

